Wear2work in het kort
Wear2work is in 2010 gestart als webshop met slechts een paar werkbroeken en werkschoenen in het assortiment maar inmiddels zijn we uitgegroeid tot een allround specialist in werkkleding, werkschoenen en persoonlijke beschermingsmiddelen. We hebben een groot aanbod van vele merken in verschillende prijsklassen en daardoor altijd de juiste werkkleding en werkschoenen voor bedrijven en particulieren. Ons assortiment bestaat uit werkbroeken, werkschoenen, werkhandschoenen, werklaarzen, overalls, werkjassen voor heren en dames. Vrijwel alle producten in onze webshop worden direct geleverd uit ons eigen magazijn in Wijk bij Duurstede. Wij vinden een persoonlijke benadering erg belangrijk en doen er alles aan om onze klanten tevreden te houden. We zijn er trots op dat klanten ons waarderen om de persoonlijke benadering die in de online wereld niet als vanzelfsprekend wordt gezien. We worden blij van elke nieuwe klant, maar we zijn nog blijer als die klant ook weer bij ons terug komt!
Hoe we werken
Wear2work is een informele organisatie met 20+ medewerkers waar gewoontes en omgangsvormen zich automatisch ontwikkelen tot bedrijfscultuur. We hebben een platte organisatiestructuur waarbij de lijnen tussen management en medewerkers kort en duidelijk zijn. Dit zorgt ervoor dat beslissingen snel genomen kunnen worden. Bij Wear2work worden goede ideeën en initiatieven erg gewaardeerd. Dit is ook de manier om samen verder te groeien en nog beter te worden. We groeien elk jaar en zijn nog lang niet klaar! Binnen Wear2work zijn er diverse afdelingen met elk hun eigen verantwoordelijkheden.
De grote drijfveer binnen het bedrijf is dat we samen werken om alle doelstellingen te behalen. Dat betekent dat we elkaar helpen en ‘bijspringen’ wanneer nodig. We geloven in de kracht van een persoonlijke benadering, niet alleen naar onze klanten toe, maar ook binnen ons eigen team. Dit creëert een sfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn en gewaardeerd wordt om zijn of haar unieke bijdrage aan het bedrijf. Bij Wear2work vormen we samen een hecht team – een eenheid. Iedereen draagt bij aan het bereiken van onze doelstellingen en aan de positieve sfeer op de werkvloer. We zijn constant in beweging, groeien elk jaar en kijken uit naar de toekomst. Want bij Wear2work stopt het nooit bij ‘goed genoeg’; we streven altijd naar beter.
Hoe het begon
2010-2012
In 2010 is Wear2work ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en eind 2010 kwam ook de eerste webshop online. Het ‘assortiment’ bestond uit drie soorten werkbroeken en vijf modellen werkschoenen. De eerste jaren werd er vooral veel energie gestoken in het ontdekken van Google en het internet. De verkoop verliep via de webshop en via klanten in de showroom van een bedrijf waar Daniel bij in zat.
2013-2014
In 2013 is Daniel fulltime met Wear2work aan de slag gegaan en begon de zoektocht naar een bedrijfsruimte. De bedoeling was om te verhuizen in november, maar dit kwam letterlijk en figuurlijk in een stroomversnelling, door het bezoek van een tornado. Het dak van het oude magazijn was er afgewaaid en er was veel waterschade. Daardoor verhuisde we eerder dan gepland. De maandag na de storm, begon de eerste werkneemster bij Wear2work.
2014-2017
Vanaf januari 2014 werd de winkel ook toegankelijk voor spontaan bezoek. In 2015 werd de compleet nieuwe webshop ontworpen en gelanceerd. De eerste grote verbouwing vond plaats in 2016 en er kwam een stuk magazijn bij van 500m2. De winkelruimte werd groter en een deel van het oude magazijn werd omgebouwd tot kantoor.
2018-2019
In 2018 waren we weer uit onze jas gegroeid en heeft de grootste verbouwing tot nu toe plaatsgevonden. We kregen de beschikking over een extra gedeelte van 250m2 en hebben daar direct een extra etage ingezet voor de kantoren en de kantine. De kantoren beneden werden afgebroken en de ruimte van de winkel werd vergroot naar 285m2. Dat is net zoveel als de complete bedrijfsruimte in 2014. In 2019 is het logo aangepast van grijs naar ons opvallende oranje kleur!
2020
In 2020 veranderde de wereld door Corona en viel ook bij ons alles stil, maar gelukkig begonnen na twee weken de orders weer binnen te stromen. Bijna elke maand verbraken we verschillende records en werd het uiteindelijk een succesvol jaar ondanks alle beperkingen. Door Corona hadden leveranciers moeite met producten uitleveren, waardoor wij besloten nog meer voorraad in huis te nemen en daarvoor een extra magazijn te nemen.
2021
In het eerste half jaar verdubbelde bijna alles ten opzichte van 2019. Weer werden er weer verschillende records verbroken. In 2021 zijn we ook begonnen met ons eigen merk: “W2Wear” en is de bedrijfsvorm omgezet naar een B.V.
2022
In 2022 vierden we ons 12,5-jarig jubileum groots! Nog meer goed nieuws in 2022; de webshop in België live gegaan, namelijk Wear2work.be. In dit jaar werd ook de drukkerij aangepakt. Een nieuwe transferprinter is geïnstalleerd waarmee we razendsnel logo’s kunnen printen voor het bedrukken, om deze te kunnen neerzetten hebben we de drukkerij verbouwd. Daarnaast is er een nieuwe dubbele pneumatische transferpers bijgekomen, om nog meer bedrukkingen te kunnen doen.
2023
In 2023 gebeurde er veel. Zo hadden we voor het eerst meer dan 20 Wear2workers. Ook zijn we gestart met een nieuw KMS-systeem waarmee onze zakelijke klanten eenvoudig direct kunnen bestellen. Bovendien hebben we een online spaarsysteem gelanceerd, waarmee klanten via onze webshop punten kunnen sparen voor kortingen. De winkel heeft een metamorfose ondergaan. Onze dameshoek is verplaatst, wanden geverfd en de balie is vernieuwd en voorzien van een nieuwe 3D logo! Ook hebben we dit jaar samen met onze leverancier Texet een eigen Printer Prime magazine uitgebracht om te versturen naar bedrijven in de regio. Als laatste hebben we onze eerste ‘Wear2work open dag’ georganiseerd om klanten en leveranciers te bedanken voor de samenwerking en mensen uit te buurt te laten zien dat we meer zijn dan “Het winkeltje op de hoek”.